PYTANIA I PORADY

Drodzy Rodzice,

Cieszymy się, że obdarzyliście nas zaufaniem i doceniliście przygotowaną przez nas ofertę, ale zanim Wasze pociechy (mniejsze lub większe) spędzą z nami wakacje lub zimowiska, przygotowaliśmy dla Was ważne informacje dotyczące naszych wyjazdów.

Mamy naddzieję, że pozwolą onne rozwiać ewentualne wątpliwości, uspokoją przejętych Rodziców oraz przekonają Tych nieprzekonanych.

1. JAK SPRAWDZIĆ UPRAWNIENIA ORGANIZATORA KOLONII/OBOZU/ZIMOWISKA?

Wedle obowiązującego prawa organizator wypoczynku dla dzieci i młodzieży musi posiadać wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Urzędu Marszałkowskiego poparty Gwarancją Turystyczną. Można to sprawdzić tu:

Każdy wyjazd powinien być również zarejestrowany w Kuratorium Oświaty i uzyskać pozytywna opinię - można to sprawdzić tu:

Rejestr dokonywany jest najczęściej od 4 do 1 tygodnia przed planowanym wyjazdem.

2. MOJE DZIECKO WYJEŻDŻA PO RAZ PIERWSZY. CZY NA PEWNO SOBIE PORADZI?

Dla wielu z Rodziców ten pierwszy wyjazd dziecka na kolonie czy też obóz, jest stresującą sytuacją, a podjęcie decyzji o tym, czy dziecko jest gotowe na taką wyprawę, jest niekiedy bardzo trudną decyzją. Dlatego też istotne jest, aby wspólnie z dzieckiem omówić te kwestie. Warto porozmawiać z dzieckiem o tym, czy czuje się gotowe na to, by wyjechać gdzieś bez rodziców na kilkanaście dni. Dobrze jest opowiedzieć mu też o tym, jak wygląda taki wyjazd, przeanalizować oczekiwania dziecka odnośnie miejsca wypoczynku, proponowanych form aktywności, odległość miejsca wyjazdu od domu rodzinnego.

Często zdarza się, że dzieci, mimo iż są bardzo pozytywnie nastawione do samej idei wyjazdu, obawiają się jednak tego, że będą odłączone od rodziców i osamotnione, zdane same na siebie. Czują się przez to mniej bezpieczne. Dlatego dobrze jest wyjaśnić dziecku, że w razie jakichkolwiek problemów zawsze będzie mogło liczyć na pomoc wychowawcy kolonijnego, a także że będzie podczas wyjazdu mogło być w stałym kontakcie z rodzicami, np. za pośrednictwem telefonu.

Przed wyjazdem warto wspierać w dzieciach ideę samodzielności - rodzice powinni utwierdzić dziecko w przekonaniu, że dobrze poradzi sobie z codziennymi czynnościami - utrzymywaniem porządku, przystosowaniem się do reguł obowiązujących podczas wyjazdu, z nawiązaniem nowych znajomości. Taki wyjazd jest bowiem doskonałą okazją do tego, aby dziecko rozwijało w sobie samodzielność i poczucie kompetencji oraz wiarę we własne możliwości.
Dlatego, jeśli rodzic odczuwa obawy, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie jeszcze przed wyjazdem, w domu, symulacji trudnych sytuacji, z którymi może się spotkać dziecko na koloniach. Jeśli dziecko wraz z rodzicami przećwiczy w domu ścielenie łóżka, samodzielne ubieranie się, sprzątanie, pakowanie, to będzie się czuło podczas wyjazdu dużo pewniej i bezpieczniej.

3. JAK BĘDZIEMY MOGLI SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z DZIECKIEM PODCZAS TRWANIA WYJAZDU?

W informacjach organizacyjnych dla Rodziców, które zostaną wysłane do Państwa na tydzień przed wyjazdem, znajduja się telefony do ośrodka, Kierownika, Wychowawców oraz w zależności od imprezy do konwojenta na czas transportu. Dodatkowo, szczególnie w przypadku wyjazdów zagranicznych można wyposażyć dziecko w telefon komórkowy (najbardziej ekonomicznym sposobem komunikacji sa smsy), numer dostępowy Poland Direct pozwalający dzwonić na koszt odbiorcy lub środki na zakup karty elefonicznej. Prosimy jednak o przemyslane wyposażanie dzieci w telefony jak i inny sprzęt elektroniczny (mp3, PSP, tablety itp.). Po pierwsze bowiem organizator nie bierze odpowiedzialności za zagubiony/zaginiony/uszkodzony na wyjeździe sprzęt, po drugie wspieramy ideę komunikacji bezpośredniej i zawsze sugerujemy aby często wyimaginowani bohaterowie gier ustąpili miejsca nowo poznanym równiesnikom :-)

4. JAK WYGLĄDA TRANSPORT NA KOLONIE/ OBOZY/ZIMOWISKA I KIEDY DOWIEMY SIĘ O GODZINACH WYJAZDU?

Transport zależy od konkretnej imprezy i może odbywać się pociągiem, busem lub autokarem pod opieką Wychowawcy lub konwojenta - informacje znajdują się zawsze w opisie konkretnej imprezy. Dodatkowe informacje na temat godzin wyjazdu i powrotu, dokładnego miejsca wyjazdu, telefonów do Opiekunów oraz szczegółowy program wyjazdu otrzymają Państwo na specjalnie organizowanym spotkaniu dla Rodziców, które ma miejsce zwykle 2-3 tygodnie przed planowanym wyjazdem. O terminie spotkanie zostaną Państwo powiadomieni mailowo lub telefonicznie.

5. CHCEMY SKORZYSTAĆ Z DOFINANSOWANIA Z ZAKŁADU PRACY. KIEDY NALEŻY ZGŁOSIĆ TEN FAKT?

Aby orzymać fakturę potrzebną do uzyskania dofinansowania z zakładu pracy należy zgłosić ten fakt przed dokonaniem pierwszej płatności za wyjazd. Większośćć zakładów pracy rozlicza się bezpośrednio z pracownikiem na podstawien wystawionej faktury. Po dokonaniu pełnej wpłaty prosimy o przesłanie na nasz adres e-maila z prośbą o wystawienie faktury z danymi oraz adresem wysyłki. Prosimy pamięać, że faktiury wystawiane są zazwyczaj do 14 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku innych zasad obowiązujących w Państwa zakładzie pracy prosimy o kontakt z nami.

6. JAK WYGLĄDA PODZIAŁ NA GRUPY? CZY MOJA CÓRKA MOŻE MIESZKAĆ W POKOJU RAZEM ZE SWOJĄ KOLEŻANKĄ?

Dokładny podział na grupy i przydział do pokoi dokonywany jes zazwyczaj przed wyjazdem i prezentowany Rodzicom podczas spotkania organizacyjnego odbywającego się 2-3 tygodnie przed planowanym wyjazdem. Podział na grupy dokonywany jest ze względu na wiek, podział na pokoje ze względu na płeć, wiek oraz dostępne miejsca w pokojach. Jeżeli dziecie są w zbliżonym wieku i tej samej płci nic nie stoi na przeszkodzie by mogły być ze sobą w pokojach - wystarczy, że Rodzice zgłoszą to wcześniej w biurze. Istnieje możliwość zaznaczenia takiej informacji w uwagach przy dokonywaniu rezerwacji, natomiast ostateczną decyzję w sprawie kwaterowania podejmuje zawsze Kierownik kolonii kierując się dobrem wszystkich uczestników i możliwościami logistycznymi obiektu.

7. KTO BĘDZIE KIEROWNIKIEM WYJAZDU ORAZ WYCHOWAWCĄ MOJEGO DZIECKA? JAKIE UPRAWNIENIA POSIADAJĘ TE OSOBY?

Kadra wyjeżdżająca na kolonie, obozy i zimowiska organizowane to Lektorzy/Trenerzy na codzień współpracujący z Leader School posiadające odpowiednie kwalifikacje pedagogiczne oraz ukończone kursy Wychowawcy lub Kierownika Wypoczynku. Stawiamy na Opiekunów znanych zarówno nam, jak i Rodzicom i dzieciom uczęszczających na zajęcia organizowane przez Leonardo School. Tym samym unikamy osób "przypadkowych" dbając o najwyższą jakość opieki na wyjazdach.

8. GDZIE BĘDZIE ZAKWATEROWANE MOJE DZIECKO I JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁO WYŻYWIENIE?

Zawsze wybieramy ośrodki o wysokim standardzie, posiadające w sowjej ofercie ddoddatkowe świadczenia takie jak: basen, boiska, sale do prowadzenia zajęć. Wszystkie obiekty, w których kwaterowane są dzieci spełniają wymogi stawiane obiektom przeznaczonym do wypoczynku dzieci i młodzieży. Posiadają pozytywną opinię wydaną przez Straż Pożarną, Stację Sanitarno - Epidemiologiczną, a pobyt w nich jest nadzorowany przez miejscowe Kuratorium Oświaty.

Jeżeli Państwa dziecko wymaga specjalnej diety (np. bezglutenowej, wegetariańskiej itp.) należy ten fakt bezwzględnie zgłosić przed dokonaniem rezerwacji w celu potwierdzenia możliwości realizacji tych świadczeń.

9. JAK WYGLĄDAJĄ ZAJĘCIA JĘZYKOWE? CZY DZIECI SĄ DZIELONE POD WZGLĘDEM SWOICH UMIEJĘTNOŚCI?

Na naszych wyjazdach łączymy przyjemne z pożytecznym. Nauka języka angielskiego wygląda tu zupełnie inaczej - większość Opiekunów na zimowiskach to lektorzy języka angielskiego na codzień pracujący z dziećmi. Nie ma więc przeszkód aby w trakcie aktywnego dnia język angielski był wszechobecny. Dzieci będą obcować z nim podczas wycieczek, posiłków oraz zabaw sportowo-rekreacyjnych. Metoda Leo English, wykorzystywana na zajęciach stacjonarnych w placówkach Leonardo School wraz z metodą Total Immersion czyli "całkowitym zanużeniem" w język sprawią, że angielski nie bedzie się już kojarzył z nudnymi zajęciami przy biurku i książce!

Dzieci dzielone są poprzez kryterium wieku - jeżeli jednak dziecko odbiega swoim poziomem znajomości języka od reszty grupy - zostaje przesunięte do grupy mniej lub bardziej zaawansowanej.

10. CZY CENA REZERWACJI JEST CENĄ KOMPLETNĄ?

Większość wyjazddów składa się z ceny podstawowej (świadczenia dotyczące zakwaterowania, wyżywienia oraz programu), ceny za transport oraz ceny opcjonalnej (np. pakiet narciarski, ddoddatkowa całoddzienna wycieczka itp.). Aby upewnić się co zawiera cena wyjazdu prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi świadczeniami imprezy zawartymi w Umowie o świadczenie usług turystycznych.

11. NIE JESTEM JESZCZE ZDECYDOWANA/Y - CZY MOGĘ WSTĘPNIE ZAREZERWOWAĆ MIEJSCE DLA MOJEGO DZIECKA?

Bezpłatnie oraz bez żadnych zobowiązań mogą Państwo zarezerwować miejsce dla swojego dziecka na wybranym turnusie na okres 7 dni. W tym czasie mogą Państwo przeanalizować szczegóły oferty mając pewność, że w tym czasie nie zabraknie miejsca na dany wyjazd.

12. JAKIE DOKUMENTY NALEŻY WYPEŁNIĆ PRZY ZAPISIE?

Każdy uczestnik kolonii czy obozu musi dostarczyć wypełnioną umowę o świadczeniu usług turystycznych, kartę kwalifikacyjną, regulamin wyjazdu oraz upoważnienie ddo poddawania leków. Przy wyjazdach zagranicznych oraz przy pobytach na terenie Polski z wycieczkami zagranicznymi, każdy uczestnik powinien bezwzględnie posiadać ważny paszport lub dowód osobisty, które są jedynymi dokumentami uprawniającymi do przekroczenia granicy Polski.

W PRZYPADKU PYTAŃ POZOSTAJEMY DO PAŃSTWA DYSPOZCJI!

Leader School Wieliczka
ul. Piłsudskiego 10,
tel. 12 307 00 50
kom. 502 234 849
m.sanecka@leaderschool.pl
wieliczka@leaderschool.pl

Biała Podlaska
ul. Reformacka 10,
tel. 83 342 43 43
kom. 517 870 434
bialapodlaska@leaderschool.pl

Łódź Bałuty
ul. Julianowska 7a,
tel. 42 657 06 00
kom. 694 911 488
szkola@leaderschool.pl